Руководитель ресурсного центра - Гончаренко Наталья Алексеевна, учитель истории и обществоведения, высшая квалификационная категория
Расписание занятий
Понедельник - 15.20 - 16.05
Руководитель ресурсного центра - Гончаренко Наталья Алексеевна, учитель истории и обществоведения, высшая квалификационная категория
Расписание занятий
Понедельник - 15.20 - 16.05
ГЛАВА 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЕННІ
сістэматызацыя і абагульненне тэарэтычнага, факталагічнага і ацэначнага кампанентаў вучэбных гістарычных ведаў аб гісторыі Беларусі другой паловы 1940-х гг. – пачатку ХХІ ст.;
асэнсаванне навучэнцамі тэндэнцый і перспектыў развіцця беларускага грамадства ў пасляваенны час і на сучасным этапе і фарміраванне на гэтай падставе інтэлектуальных якасцей асобы, неабходных для аналізу сацыяльнай рэчаіснасці і прагназіравання ўласнай жыццядзейнасці, у тым ліку прафесійнага самавызначэння;
фарміраванне грамадзянскага патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці, пачуцця гонару за культурна-гістарычныя дасягненні беларускага народа.
6.1. ведаць:
накірункі эвалюцыі эканамічнага становішча і савецкай палітычнай сістэмы ў Беларускай Савецкай Сацыялістычнай Рэспублікі (далей – БССР) у перыяд пасляваеннага аднаўлення;
асноўныя тэндэнцыі грамадска-палітычнага і сацыяльна-эканамічнага жыцця беларускага народа ў другой палове 1950-х–1980-я гг.;
сутнасныя рысы беларускай савецкай літаратуры і мастацтва;
тэндэнцыі і перспектывы станаўлення і развіцця суверэннай Рэспублікі Беларусь;
6.2. умець:
суадносіць (параўноўваць) адпаведныя падзеі, з’явы і працэсы айчыннай і сусветнай гісторыі найноўшага часу на падставе пісьмовых гістарычных крыніц рознага характару;
тлумачыць прычынна-выніковыя сувязі паміж узаемаабумоўленымі гістарычнымі падзеямі, з’явамі і працэсамі;
ацэньваць вынікі дзейнасці гістарычных асоб і дзеячаў культуры і характарызаваць матывацыйную аснову іх дзейнасці;
адрозніваць гістарычныя факты ад іх інтэпрэтацыі;
канкрэтызаваць з дапамогай дакументаў і матэрыялаў тэарэтычныя высновы і паняцці;
супастаўляць і тлумачыць розныя пункты гледжання на гістарычныя падзеі, прадстаўленыя ў дакументах;
ажыццяўляць пошук, збор, сістэматызацыю і абагульненне неабходнай гістарычнай інфармацыі, прадстаўленай у крыніцах рознага тыпу.
ГЛАВА 2
ЗМЕСТ ВУЧЭБНАГА МАТЭРЫЯЛА
ХІ класс (35 гадзін)
Уводзіны (1 гадзіна)
БССР у другой палове 1940-х – першай палове 1950-х гг. (6 гадзін)
Працоўны гераізм насельніцтва Беларусі пры пераадоленні наступстваў вайны. Характарыстыка і вызначэнне крыніц працоўнага энтузіязму і ролі сацыялістычнага спаборніцтва ў аднаўленні і развіцці прадпрыемстваў народнай гаспадаркі БССР у гады чацвёртай пяцігодкі.
Пасляваенная індустрыялізацыя БССР: яе асаблівасці і вынікі. Вызначэнне апераджальнай ролі цяжкай прамысловасці ў гады пятай пяцігодкі. Выхад на новы ўзровень прамысловага развіцця. Асаблівасці аднаўлення сельскай гаспадаркі. Меры па аднаўленні сельскай гаспадаркі. Характарыстыка метадаў правядзення калектывізацыі ў заходніх абласцях Беларусі.
Асаблівасці грамадска-палітычнага жыцця БССР у першае пасляваеннае дзесяцігоддзе. Вызначэнне ролі і месца Камуністычнай партыі Беларусі ў савецкай грамадска-палітычнай сістэме. Характарыстыка сутнасці марксісцка-ленінскай ідэалогіі.
БССР у другой палове 1950-х–1980-я гг.: дасягненні і праблемы грамадска-палітычнага, сацыяльна-эканамічнага і культурнага развіцця (13 гадзін)
Дэмакратызацыя грамадска-палітычнага жыцця ў БССР у другой палове 1950-х–першай палове 1960-х гг. Парадак правядзення выбараў у Саветы дэпутатаў працоўных. Характарыстыка дзейнасці К.Т. Мазурава. Характарыстыка дзяржаўнай палітыкі ў адносінах да царквы.
Сацыяльна-эканамічнае развіццё рэспублікі ў другой палове 1950-х–першай палове 1960-х гг. Фарміраванне прамысловага комплексу БССР. Вызначэнне індустрыяльнага характару эканомікі БССР. Умовы жыцця насельніцтва.
Грамадска-палітычнае становішча ў другой палове 1960-х – першай палове 1980-х гг. Роля дэпутатаў у грамадскім і сацыяльна-эканамічным жыцці насельніцтва рэспублікі. Канстытуцыйнае замацаванне кіруючай ролі Камуністычнай партыі. Характарыстыка дзейнасці П. М. Машэрава.
Канстытуцыя 1978 г. Канстытуцыя 1994 г., 1996 г.
Сацыяльна-эканамічнае становішча БССР у другой палове 1960-х – першай палове 1980-х гг. Вызначэнне месца і ролі БССР у адзіным народнагаспадарчым комплексе Саюза Савецкіх Сацыялістычных Рэспублік (далей – СССР). Роля сацыялістычнага спаборніцтва ў развіцці прамысловасці і сельскай гаспадаркі. Дасягненні гаспадаркі БССР у міжнародным падзеле працы.
Развіццё сацыяльнай сферы. Параўнальны аналіз узроўню жыцця насельніцтва БССР на працягу другой паловы 1960-х – першай палове
1980-х гг. з сучасным. Вызначэнне характэрных рысаў паўсядзённага жыцця жыхароў БССР.
Грамадскасць БССР у падзеях міжнароднага жыцця. Водгукі і рэакцыя насельніцтва БССР на падзеі «Карыбскага крызісу» і падзеі 1968 г. у Чэхаславакіі. Вызначэнне ролі жанчын-прадстаўніц БССР у рэалізацыі палажэнняў міжнародных дамоўленасцей аб рэалізацыі праў жанчын.
Спробы паскарэння сацыяльна-эканамічнага развіцця ў другой палове 1980-х гг. Неабходнасць пераадольвання зніжэння тэмпаў эканамічнага росту. Характарыстыка праграмы пераходу БССР да рыначнай эканомікі. Вызначэнне ролі калгасна-саўгаснай формы вытворчасці ў развіцці аграрнага сектара эканомікі.
Сацыяльна-эканамічныя наступствы аварыі на Чарнобыльскай атамнай электрастанцыі (далей – АЭС) для насельніцтва Беларусі. Вызначэнне характару аварыі на АЭС як тэхнагеннай катастрофы і яе наступстваў для насельніцтва забруджаных раёнаў Беларусі і яе гаспадаркі. Параўнанне пазіцыі прадстаўнікоў улады і грамадскасці па пытанні пераадолення сацыяльных наступстваў аварыі.
Вызначэнне палажэнняў Дзяржаўнай праграмы па пераадоленні наступстваў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС.
Развіццё адукацыі і навукі ў БССР у другой палове 1950-х– 1980-я гг. Вызначэнне ролі вышэйшай і ўсеагульнай сярэдняй адукацыі, прафесійна-тэхнічнага навучання ў сацыяльна-эканамічным развіцці БССР. Вызначэнне характару ідэалагічнай работы сярод вучнёўскай моладзі па яе выхаванні. Характарыстыка дасягненняў вучоных БССР у фарміраванні індустрыяльнага грамадства ва ўмовах навукова-тэхнічнага прагрэсу.
Статус беларускай мовы ў другой палове 1950-х–1980-я гг. Характарыстыка нацыянальных адносін у СССР ва ўмовах існавання канцэпцыі аб фарміраванні новай гістарычнай супольнасці – савецкага народа. Вызначэнне прычын абмежавання ўжытку беларускай мовы. Характарыстыка падыходаў да вырашэння моўнага пытання ў БССР. Роля заканадаўчага афармлення статусу беларускай мовы.
Месца беларускай савецкай літаратуры ў грамадска-палітычным жыцці рэспублікі ў другой палове 1950-х–1980-я гг. Афіцыйная і ўласная пазіцыі беларускіх пісьменнікаў пры асвятленні тэмы Вялікай Айчыннай вайны ў творах I. Шамякіна, В. Быкава, А. Адамовіча. Адлюстраванне лёсаў беларусаў у творчасці I. Мележа. Гістарычная тэматыка ў творчасці У. Караткевіча.
Беларускае савецкае мастацтва ў другой палове 1950-х–1980-я гг. Вызначэнне парадку ажыццяўлення метаду сацыялістычнага рэалізму ў беларускім кінамастацтве. Адлюстраванне тэмы Вялікай Айчыннай вайны ў творах беларускіх скульптараў. Вызначэнне музычных захапленняў беларускай моладзі.
Рэспубліка беларусь у 1991–2008 гг: станаўленне і развіццё
(12 гадзін)
Станаўленне дзяржаўнага суверэнітэту Беларусі. Значэнне Дэкларацыі аб дзяржаўным суверэнітэце БССР 1990 г. у вызначэнні шляху развіцця Беларусі ва ўмовах нарастання крызісных з’яў. Вызначэнне ролі Белавежскага пагаднення ў спыненні існавання СССР і стварэнні Садружнасці Незалежных Дзяржаў (далей – СНД).
Грамадска-палітычнае жыццё ў другой палове 1990-х гг.-пачатку XXI ст. Асновы дзяржаўнага ладу суверэннай Рэспублікі Беларусь у Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь 1994 г. (са змяненнямі і дапаўненнямі, прынятымі на рэспубліканскіх рэферэндумах 1996 і 2004 гг.). Вызначэнне асноў ідэалогіі беларускай дзяржавы.
Дзяржаўная сімволіка Рэспублікі Беларусь. Рэспубліканскі рэферэндум 1995 г. і яго вынікі. Дзяржаўныя ўзнагароды Рэспублікі Беларусь. Героі Беларусі.
Асноўныя напрамкі сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь. Характарыстыка прычын эканамічнага становішча Рэспублікі Беларусь, якое склалася ў першай палове 1990-х гг. Вызначэнне шляхоў пераадолення крызісных з’яў у эканоміцы і пераходу да рыначных адносін.
Вызначэнне ролі рашэнняў Усебеларускіх народных сходаў у сацыяльна-эканамічным развіцці Рэспублікі Беларусь. Характарыстыка сутнасных рыс беларускай мадэлі сацыяльнаарыентаванай рыначнай эканомікі і механізмаў яе рэалізацыі.
Індэкс чалавечага развіцця ў Рэспубліцы Беларусь. Вызначэнне прычын дэмаграфічнага становішча ў Рэспубліцы Беларусь. Характарыстыка асноўных накірункаў дзяржаўнай маладзёжнай палітыкі.
Сусветны фінансава-эканамічны крызіс і вызначэнне шляхоў пераадолення яго наступстваў у Рэспубліцы Беларусь.
Міжнароднае становішча і знешнепалітычная дзейнасць Рэспублікі Беларусь. Характарыстыка ролі суверэннай Рэспублікі Беларусь у абнаўленні дзейнасці Арганізацыі Аб’яднаных Нацый (далей – ААН). Ініцыятывы Рэспублікі Беларусь у ААН.
Вызначэнне характару інтэграцыі Рэспублікі Беларусь на былой постсавецкай прасторы з краінамі СНД. Месца і роля Беларусі ў Еўразійскім эканамічным супольніцтве. Характарыстыка інтэграцыйнага працэсу Беларусі і Расіі. Вызначэнне перспектыў стварэння Саюзнай дзяржавы паміж Беларуссю і Расіяй.
Характарыстыка геапалітычнага становішча Рэспублікі Беларусь і шматвектарнасці яе знешняй палітыкі. Роля Беларусі ў ажыццяўленні дзейнасці Арганізацыі па бяспецы і супрацоўніцтву ў Еўропе. Вызначэнне перспектыў удзелу Рэспублікі Беларусь у праграмах «Партнёрства дзеля міру» і «Усходняе партнёрства».
Развіццё навукі, адукацыі і культуры ў Рэспубліцы Беларусь. Першы з’езд вучоных Беларусі і роля навукі ў інавацыйным развіцці Беларусі. Характарыстыка працэсу мадэрнізацыі нацыянальнай сістэмы адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь. Вызначэнне становішча беларускай мовы і яе ролі ў захаванні культурна-гістарычнага асяроддзя беларускага народа.
Адлюстраванне гістарычнага мінулага беларускага народа ў творах сучаснай беларускай літаратуры і мастацтва. Дасягненні беларускіх спартсменаў.
Падагульненне вывучанага (1 гадзіна)
Рэзерв вучэбнага часу (1 гадзіна
свернутьПРЫКЛАДНАЕ ТЭМАТЫЧНАЕ
планаванне
міжшкольнага факультыва
па прадмету "Гісторыя Беларусі"
№ |
Назва тэмы |
Кол- сць гадз. |
Дата |
1. |
Уводзіны. |
1 |
|
2. |
Працоўны гераізм насельніцтва Беларусі пры пераадоленні наступстваў вайны. |
1 |
|
3. |
Пасляваенная індустрыялізацыя БССР: яе асаблівасці і вынікі. Асаблівасці аднаўлення сельскай гаспадаркі. |
1 |
|
4. |
Асаблівасці грамадска-палітычнага жыцця БССР у першае пасляваеннае дзесяцігоддзе. |
1 |
|
5. |
Дэмакратызацыя грамадска-палітычнага жыцця ў БССР у другой палове 1950-х–першай палове 1960-х гг. |
1 |
|
6. |
Грамадска-палітычнае становішча ў другой палове 1960-х – першай палове 1980-х гг. |
1 |
|
7. |
Канстытуцыя 1978 г. Канстытуцыя 1994 г., 1996 г. |
1 |
|
8. |
Сацыяльна-эканамічнае развіццё рэспублікі ў другой палове 1950-х–першай палове 1960-х гг.Канстытуцыя 1978 г. Канстытуцыя 1994 г., 1996 г. |
2 |
|
9. |
Сацыяльна-эканамічнае становішча БССР у другой палове 1960-х – першай палове 1980-х гг. |
1 |
|
10. |
Развіццё сацыяльнай сферы. |
1 |
|
11. |
Грамадскасць БССР у падзеях міжнароднага жыцця. |
1 |
|
12. |
Спробы паскарэння сацыяльна-эканамічнага развіцця ў другой палове 1980-х гг. |
1 |
|
13. |
Сацыяльна-эканамічныя наступствы аварыі на Чарнобыльскай атамнай электрастанцыі для насельніцтва Беларусі. |
1 |
|
14. |
Вызначэнне палажэнняў Дзяржаўнай праграмы па пераадоленні наступстваў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС. |
1 |
|
15. |
Развіццё адукацыі і навукі ў БССР у другой палове 1950-х– 1980-я гг. |
1 |
|
16. |
Статус беларускай мовы ў другой палове 1950-х–1980-я гг. |
1 |
|
17. |
Месца беларускай савецкай літаратуры ў грамадска-палітычным жыцці рэспублікі ў другой палове 1950-х–1980-я гг. |
1 |
|
18. |
Беларускае савецкае мастацтва ў другой палове 1950-х–1980-я гг. |
1 |
|
19. |
Станаўленне дзяржаўнага суверэнітэту Беларусі. |
2 |
|
20. |
Грамадска-палітычнае жыццё ў другой палове 1990-х гг.-пачатку XXI ст. |
1 |
|
21. |
Дзяржаўная сімволіка Рэспублікі Беларусь. |
1 |
|
22. |
Асноўныя напрамкі сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь. |
1 |
|
23. |
Вызначэнне ролі рашэнняў Усебеларускіх народных сходаў у сацыяльна-эканамічным развіцці Рэспублікі Беларусь. |
1 |
|
24. |
Індэкс чалавечага развіцця ў Рэспубліцы Беларусь. |
1 |
|
25. |
Сусветны фінансава-эканамічны крызіс і вызначэнне шляхоў пераадолення яго наступстваў у Рэспубліцы Беларусь. |
1 |
|
26. |
Міжнароднае становішча і знешнепалітычная дзейнасць Рэспублікі Беларусь. |
1 |
|
27. |
Вызначэнне характару інтэграцыі Рэспублікі Беларусь на былой постсавецкай прасторы з краінамі СНД. |
2 |
|
28. |
Характарыстыка геапалітычнага становішча Рэспублікі Беларусь і шматвектарнасці яе знешняй палітыкі. |
1 |
|
29. |
Развіццё навукі, адукацыі і культуры ў Рэспубліцы Беларусь. |
1 |
|
30. |
Адлюстраванне гістарычнага мінулага беларускага народа ў творах сучаснай беларускай літаратуры і мастацтва. |
1 |
|
31. |
Падагульненне вывучанага |
1 |
|
34 гадзіны. 1 час рэзерв.
свернуть